Blog

FİGÜR VE MODELDE ORAN İLİŞKİSİ
  • 06 Aralık 2021 / Pazartesi

FİGÜR VE MODELDE ORAN İLİŞKİSİ

Figür ve model oran ilişkisi yazımıza başlamadan önce şunları dile getirmek gerektiğini düşünüyorum. Figür ve Model çizimlerinin öneminden bahsetmek doğru olacaktır. Figür ve Model çalışmaları;

Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hazırlık

Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hazırlık
Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hazırlık

Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hazırlık

Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Hazırlık

 

Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi

Güzel Sanatlar Liseleri Hazırlık

Güzel sanatlara hazırlık ve aynı zamanda Eğitim Fakülteleri Resim – İş öğretmenliği bölümüne hazırlık sürecinde önemlidir. Çünkü bu bölümlere yönelik her üniversitenin kendi belirlediği sınavbiçimi ve sınav tarihleri söz konusudur. Sınav biçimi üzerinden anlatımımızı sürdürecek olursak; yapılan bu sınavlar ağırlıklı olarak birinci aşamasını bellek çalışmaları Eğitim Fakültelerinde ise ikinci aşamayı model çalışmaları oluşturmaktadır. Sınavlarda karşımıza çıkabilecek bellek imgesel çalışmalara dönük figürlü kompozisyonlar ve aynı zamanda sorulabilecek model çalışmalarında doğru oran ve kompozisyon kuralları çerçevesinde konuyu kağıda aktarmak çok önemlidir. Muhakkakki bu aktarım süreci resim kursu hazırlık süreci çerçevesinde çalışmamız ve etüt etmemiz gereken konular ve konu alanları vardır. Bu konu alanlarını figür ve model çalışmalarının parça detay çalışmaları olarak ifade edebiliriz. Bunlar figürün veya modelin oran ilişkileri kavrandıktan sonra düzenli yapmamız gereken çalışmalardır. Figür çalışmalarında oran ilişkisine değinerek yazımızı sürdürecek olursak figür çalışmalarında manken tip olarak adlandırdığımız figür beden yapısının oranlarını vererek yazımıza devam edelim.Ayakları üzerinde dik duran bir figürün oranları;

1 Bölüm – Kafa Alanı

2 Bölüm – Omuz ,Göğüs

3 Bölüm – Göğüs, Bel

4 Bölüm  - Bel, Kasık Alanı

Olarak üst bölümü dört parçada değerlendirebiliriz. Beşinci bölüm ise;

5 Kasık – Ayak Alanı

Kasıktan ayak alanına kadar olan bölüm, kasıktan burun altına olan alana eşittir. Burada oluşturduğumuz oran ise bize ayakta duran ve sağa ya da sola doğru yatmamış öne ya da geri doğru eğilmemiş bir figürün oranı vermekte ve oluşan bu oran 7,15 olarak karşımıza çıkmaktadır. Burada unutulmaması gereken bedende meydana gelebilecek hareket değişikliklerinin figürün oran yapısında ya da biraz önce verdiğimiz oranlarda değişikliklerin oluşmasına sebep olabileceğidir. Model çalışmalarında ise karşımızda oturan figürün oranları vebedendeki diğer parçalarla olan oran ilişkisi belirlenirken kafa yapısı oran ya da ölçü alınır. Bu belirlenen ölçü ise çeneden aşağıya tutularak bize en yakın ayak ucuna kadar tutulur ve bedenin kaç parçadanoluştuğu saptanır. Bu sürecin paralelinde dikkat etmemiz gerekenler ise beden hareketinin nasıl şekillendiğidir. Bu noktada beden hareketinin belirlenmesini ise şu şekilde saptayabiliriz. Öncelikle modelin kasık alanına kadar ölçüp modelin hangi birim alanında oturduğunu saptarız ve bunu kağıdımızda belirleriz bir sonraki adım ise kasıktan kalemi dik tutarak modelingövdesinde hangi alandan geçtiğini bulmaktır.Bu bulduğumuz alanı aynı şekilde kağıdımızdaki beden alanından aşağıya tutarak kendi kağıdımızda da orta alan ya da kasık alanının aynı noktadan geçmesini sağlayarak beden hareketini şekillendirmiş oluruz. Daha sonraki süreçte ayak alanından dize olan alanın oturduğu noktadan yukarıya tutarak beden yüksekliği içerisinde nereye denk geldiğini bulmak ve bulunan alanın belirlenen diz bölümünden aşağıya tutulması ve bu sayede bedenin kendi içinde oranlanması ve oluşan bu oran ilişkisi sayesinde karşımızdaki figürü kâğıdımıza doğru aktarma noktasında bize katkı sağlayacaktır. Burada verdiğimiz bilgiler bir öngörü oluşturma noktasında önemlidir.Bu konuyla ilgili kapsamlı anlatımlarımıza zaman içinde oluşturacağımız videolarda bulabilirsiniz. Bu yazılı anlatımları muhakkakkigörsel olarak görmek ve süreci gözlemlemeniz size çok şey katacaktır. Bu anlamda belirli aralıklarla videolarımızı Youtube Kanalımızdan takip edebilirsiniz. Fakat şu unutulmamalıdır ki Güzel Sanatlara Hazırlık, Güzel Sanatlar Fakültelerine Hazırlık, Güzel Sanatlar Liselerine Hazırlık Resim Kursu Bursa dendiğinde, Bursa’nın En Başarılı Sanat Evi olan Resim Atölyemizden ve aynı zamanda Eğitimlerimizden yararlanabilir, Resim Kursu ve Resim Kursu eğitimi alma adına, Giotto Akademi Sanat Resim Atölyemize gelebilir ve atölyemizden alacağınız, Profesyonel destek ve Akademik Eğitim sayesinde her türlü açı ve beden hareketine sahip figür, obje ve formu, mekanı doğru kütlesel algıyla çizebilir ve istediğiniz üniversitenin kapılarını rahatlıkla aralayabilir ve üniversiteli olabilirsiniz. Dereceyle  ‘’ Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi – Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi – Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi  – Uludağ üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim – İş Öğretmenliği ve Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünü‘’ kazanan ve birçok üniversiteyi dereceyle kazanmasını sağladığımız öğrencilerimiz bu durumun ispatıdır. Şu unutulmamalıdır ki en pahalı tecrübe edinme yolu zaman ve parayla yapılandır. Sizde üniversiteli olmak ve istediğiniz bölüm ve bölümleri rahatlıkla kazanabilmeniz adına sizleri de aramızda görmekten memnuniyet duyarız. Çünkü şu unutulmamalıdır ki; bir bölümü kazanmak maharet değildir. Girdiğiniz her bölümde bir başarı elde ediyor iseniz gerçekten bir eğitim almış ve aldığınız eğitimin karşılığını vermişsiniz demektir.

Paylaş :